Semester / Azorerna


Ja då var man hemma igen efter sin resa. Det har varit ömsom vin ömsom vatten...

 

Hotellet Marina Atlantico som vi bodde på, samt utsikten från våran balkong över Ponta Delgadas gamla hamn.
Detta var ett jätte fint och miljöinriktat hotell! Som serverade god mat i en fin miljö...

   

Vi upplevde denna vackra ö och dess natur. Jag är helt betagen!

   

Badade i Calederia Velha, i ett varmt vatten fall - UNDERBART! Var och besökte Tvillingsjöarna och Eldsjön. Stadsvandring, besök i kyrkor, trädgårdar, fort, marknaden osv. Likör provning i grann staden Ribiera Grande (hittade en riktig goding - Anis likör...mmm), var och provade "deras mat" - Tagg makrill var en höjdare! Blomfestival hade de i hamnen under helgen vi var där,  oj vad mycket fint! Samt att vi var på Azorisk afton - med mat dans och en folkloregrupp som uppträdde. Jätte roligt!
Men sen slog det till ett virus som satte sig i magen (och alla vet ju vad det innebär...) Så de två sista dagarna fick vi tillbringa på hotellrummet eller i dess närhet... Det var inte bara vi som drabbades utan ca: 75% som bodde på hotellet.

Men men, jag hade en riktig toppen födelsedag och semester tills vi blev sjuka. Och vi frisknade ju till så pass att vi kunde ta oss hem utan större problem - det tackar jag för!

 

Jag rekomenderar denna ö till alla att semestra på... Jag måste tillbaka någon gång och få ta del av det jag inte hann med denna gång!!!
Kommer säkert tillbaka till detta många gånger framöver.

   Tingeling till er alla (titta vilken fin och passande börs jag köpte där)!

Kommentarer
Postat av: Ulla

Välkommen hem Sussi! Vad helt underbart ni verkar ha haft det! Jag hörde talas om att ni blivit sjuka, men ni verkar ju haft mestadels helt fantastiskt ljuvlig och underbart! Avis!

2009-03-31 @ 09:00:22
URL: http://draculla.blogg.se/
Postat av: Carina

Vilken resa och vilka bilder.

Härligt Sussie!!

Vad kul att Tilda fick flytta in hos er.

Jag har nu fått mersmak på tillverkningen, så nu får det bli fler Tildor, men det är ingen som blir den andra lik.

Du är bäst Sussie, så ta det nu lugnt...du vet att det kan bli DP...

Kramar/Carina

2009-03-31 @ 09:04:22
URL: http://lillavran.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hej o välkommen hem.

När man tittar på bilderna så förstår man att ni haft de härligt. Trist att ni blev sjuka men tur att ni bättrade på er skapligt innan hamresan.

Roligt att du tittade in på min blogg o självklart får du länka, jag länkar dig också om de är ok.

Ha de gott!

Ingela

2009-03-31 @ 10:12:24
URL: http://pahornet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0