Blått tema

Irisarna har vissnat,
men korten finns ju kvar.

 

30 cm höga och en utmärkt kantväxt utlovades...
Jag tycker inte att det stämmer på mina.


 

Byskavller och en ädlare Tistel
(namnet står på lappen vid den, men usch så det regnar...orkar inte gå och kolla).

 

Nån som vet vad dessa heter?



Tro om gräset hette Blåsvingel?
 Kanske...



Ja namnen på växter är jag ingen hejare på att komma ihåg!
Vissa namn fastnar direkt,
andra inte alls...

Fast roligt är det i vilket fall att påta i trädgården!

Ikväll behöver det inte vattnas,
inget ont som inte har något gott med sig.

Kramar Sussi


Kommentarer
Postat av: ansepanse

vilka vackra växter, visst är det roligt att gå och påta, vi har haft jättefint väder idag men efter 17 mm regn igår så behövdes det inte vattnas här heller

kramar

2011-08-04 @ 23:37:12
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Lily

Härliga blomster! Visst kan det vara skönt att slippa vattna. Byskvallret har jag i min rabatt vid entrésidan. De är jättesöta, hade aldrig sett såna innan jag flyttade hit.

Ha det gott

Kram Lily

2011-08-05 @ 06:05:28
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Fröken Tindra

Kan det vara toppklocka du har tro? Har för mig att den heter så. Den blåaktiga tisteln har jag nog en likadan men just nu kommer jag inte ihåg vad den heter. Kul med blommande växter! Byskvaller har jag aldrig hört talas om.

Ha en skön helg!

Kram!

2011-08-05 @ 17:47:10
URL: http://rosorokaprifol.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0