Fullspäckad dag

Imorse när vi startade upp såg hölogen ut såhär:



Många hövagnar och hårt slit senare,



såg logen ut såhär:



Tänk vad Gubben ska bli glad nu... han gnäggar nog gott i hagen och längtar till boxen.



Middag tillsammans i kvälls solen innan tårta hos sonen.

 

Grattis på 24 årsdagen Nicklas!

Och ett STORT TACK till alla som hjälpt oss idag,

(det är tur att vi bor fyra generationer på gården).

Nu väntar jag på att hämta tjejerna på Gatufesten,
sedan ska jag hem och sova till det ljuva ljudet av hötorken,
det är som musik i våra öron efter en dag som denna.

Ta hand om varandra i sommarnatten,

kram Sussi


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Oj vad ni får jobba! Tur som du säger då att ni är många som hjälper till...Som mest att göra när alla andra har semester. Är ni månskensbönder? Ha det riktigt gott gumman Kramis Gunilla

2011-07-07 @ 08:39:34
Postat av: ansepanse

låter bra att hötorken går :)

allt går bättre, fortare och är roligare om man hjälps åt

Sv: jag vet inte om de fick tag i de här tjuvarna, men i fredags hade vi också påhälsning härikring och då tog de fast 4 personer

kramar i sommarvärmen

2011-07-07 @ 11:07:49
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Flitiga Lisa ( Trädgårdsliv på Högagärde)

O, så gott det luktar om nyskördat hö. Själva kör vi bara ensilage men jag kan verkligen sakna doften som ger mig såååå mycket positiva barndomsvibbar. Det är verkligen kul att vara många som hjälps åt. Vilken idyll.

2011-07-07 @ 23:18:09
URL: http://hogagarde.blogspot.com
Postat av: Sjovillan Susanne

Så härligt med 4 generationer på gården,och att så många kan hjälpa till, det blir ju så mycket roligare då (och lättare )Härligt att se att ni sen kan njuta av en god middag och födelsedag tillsammans :)

Kram i sommarvärmen!

2011-07-09 @ 08:23:33
URL: http://sjovillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0