Titta det snöar, titta det snöar...

Trädgårn blir vit, vit, vit.


En högst snö tyngd mölla...



Arrak väntar i pergolan medans jag skottar upp gångarna!



Så när allt var skottat och klart, middagen var uppäten och man såg framemot en lugn söndagskväll...
då kommer svärmor in och säger att  Blackie håller på att få lamm ute i hagen! På med kläderna igen, Per agerade ambulansman i traktorn, Sandra & jag sjuksköterskorna som tog hand om Blackie i skopan och Tessan fick flytta ut Jack (hennes kanin) ur boxen för att fixa till ett BB.
Nu är det bara att hoppas att allt går som det ska för Blackie och hennes kommande lamm. Hon har iallafall gott sällskap av Docka & Ulla (också tackor) som står i boxen bredvid. Samt Jack som har fått flytta in i sin bur.

Ja då var det snart måndag igen och innan jobbet imorgon så ska jag följa med Arrak till vetrinären för att kolla upp hans onda öra igen.

Tro när jag ska börja sätta om mina blommor? Det brukar ta tid då de är ganska många...
Är det nån som redan börjat?


















Kommentarer
Postat av: Ulla

Åh vad spännande att höra hur det gått med lammen! Fint namn hon hade förresten hon i boxen bredvid! :-)



Jag började också fundera över mina få stackars blommor idag. Kanske dax snart att plocka fram pelargonerna till dagsljuset också! Härliga vårtecken!

2009-01-25 @ 22:05:25
URL: http://draculla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja visst har hon tjusigt namn...

2009-01-26 @ 12:23:18
Postat av: carina

Himmel vad du är arbetsam Sussie.

Du kan då aldrig hinna nöta på någon soffa.

Hoppas att det gått bra med alla dina djur.

2009-01-26 @ 15:29:03
Postat av: Sussi

Ja det tar på med sjuk hund och baggar som inte kan hålla sig i skinnet! Hoppas baggen inte hann para sig med alla tackorna, för då kan man börja prata jobb.../Sussi

2009-01-26 @ 18:40:33
Postat av: Sussi

Ja det tar på med sjuk hund och baggar som inte kan hålla sig i skinnet! Hoppas baggen inte hann para sig med alla tackorna, för då kan man börja prata jobb.../Sussi

2009-01-26 @ 18:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0