Radhusbiff

Här gäller det att få i sig så mycket nyttigt det bara går i form av järn och vitaminer.




Gjorde det hela lite roligare med servetter och ljus till dukningen,



såhär mitt i vardagen.



Tes hjälpte till hon gillar verkligen att ha mys måltider.



Så efter en god middag slog vi till med efterrätt också!



Apelsiner med kanel, lite riven choklad, sirap och glass.
Mmm så gott!
Tack för förslaget Lissen.
(Chokladen la jag till själv då min man är galen i det)

Med mätta magar hade vi tävling till soffan,
Sandran förlorade och fick ta disken...
Så är det att slinka in hemma på mat.

Visst kan "vardags maten" vara ett gissel?

Jag/vi glömmer att ta fram, det ska helst gå fort att göra,
 vad har vi i kylskåpet eller inte funderar jag/vi på affären,
vad är vi sugen på?
Sist men inte minst... vad fick Tes på skolan? 
För det är jag otrolig på att träffa in samma till middag!

Det fungerar bäst då vi gör matlistor!
Man handlar bara och tar fram efter det,
men då det slarvas så märks det...
Jag blir slarvigare med åren och att ha färre barn hemma?!

Hur gör ni?


Underbar Onsdag på er!


Kram Sussi


Kommentarer
Postat av: Madeleine Berglund

Hej Sussie!



TACK för din fina kommentar som gör mig jätte glad. :)

Ååå gud så gott med glass, mums!!

Jag blev helt tagen av dina djurbilder, åååå så söta lamm som skymtar. Jag är helt tokig i djur och framförallt får. Det går rakt in i hjärtat.



Jag gör matlistor för hela veckan. Sedan lagar jag alla rätter så att det bara är att värma på så att räcker till middag och matlåda. Jag pendlar till stan och kommer hem så sent så det blir det mest praktiska alternativet för min del.



Ha en fin onsdag!

kram Madeleine

2011-02-23 @ 11:58:22
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com
Postat av: MissStorm

Så enkelt det är att mysa till det i vardagen med lite ljus & servetter. Vi gör ofta det. Fast sedan sitter vi framför tvn och äter o då är det ju inte lika mysigt... :/ Extra lyxigt med efterrätt!



Jag är otroligt tacksam över att H verkligen gillar att laga mat. Hade det varit upp till mig hade vi fått äta fil varje kväll...



Kram

2011-02-23 @ 20:50:36
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: fia

Att lyxa till det i vardagen är ju viktigt . Glassen med apelsinen såg ju super god ut .

kram .

2011-02-24 @ 08:33:47
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0