Lampor

Jag har en otrolig förkärlek för gamla ting med en själ och en historia.

 

Som denna lampa,
Peppsons morfar har gjort foten.
 Den målade och signerade skärmen har jag dock ingen aning om historien kring,
 ännu iallafall...



En annan lampa som jag beundrat sedan jag var liten är denna.

 

Min mormor har sytt skärmen till den söta porslinsfoten.
Vilken jag gissar köptes då denna typ av porslinsfigurer var poppis.



Nej nu tror jag att jag tänder mysbelysningen och några ljus innan jag kryper upp i soffhörnet.


Trevlig kväll och helg!


Kram Sussi








Kommentarer
Postat av: Torprosen

Visst är det härligt med gamla saker, först och främst sådant som din lampa där vi har en historia bakom. Men även sådant som finna på loppis eller liknande..saker som har fått spår av tidens tand..sedan gillar jag tanken att det kan få ett nytt liv i ett annat hem..gillar återbruk helt enkelt..Kram från Torprosen

2011-01-29 @ 08:18:05
Postat av: Ulrica

Härliga lampor!! Jag blir lite nostalgisk, mina farfäräldrar hade en liknade som du visar på 1:a bilden!

Hoppas du får en Härlig Helg!

Kram//Ulrica

2011-01-29 @ 09:52:19
URL: http://www.lugnets.blogspot.com
Postat av: Ulrica

Härliga lampor!! Jag blir lite nostalgisk, mina farfäräldrar hade en liknade som du visar på 1:a bilden!

Hoppas du får en Härlig Helg!

Kram//Ulrica

2011-01-29 @ 09:52:40
URL: http://www.lugnets.blogspot.com
Postat av: Siolia

Vackra saker :)

Så det blev aldrig någon tatuering för er?

Vad skulle ni vilja göra?

2011-01-29 @ 15:00:32
URL: http://siolia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0