Rosa

det är färgen på de blommor som blommar mest efter de lila just nu.

 

En Gubben och Gumman och en Pellis som båda har hängt med en herrans massa år!

 

Nu har den Ungerska syrenen kommit igång,
satte även en vit förra året,
men det lär dröja innan den når dessa höjder.

 

Gråtimjan köpte jag i våras och nu har de pyttesmå blommorna börjat blomma.

 

Det finns ju hur många rosa nyanser som helst...
Nejlikorna är verkligen "för rosa".

 

Bellisarna är alltifrån svagt till starkt rosa och så tacksamma.

 

Dillpionen tappade sina blommor med sista "stormen".

 

Alunrot går fint mot berget,
har en rosa och en såkallad svart.



Löjtnantshjärtan en av favoriterna,
vilken form de har!

Imorgon bär det av med vagnen "Börje" (vi som har namn på "allt"...) till Gårdsjön,
för uppställning och midsommarfirande.
Sedan är det ju klart till semestern,
 att bara kunna åka dit när andan faller på!

Vad ska ni ha för er?

Sköt om er.

Kram Sussi


Kommentarer
Postat av: ansepanse

vilka vackra blomsterbilder

vad jag ska ha för mig? jo, imorgon ska äldsta barnbarnet vara här hela dagen, på midsommarafton kommer han igen tillsammans med sina två syskon och sedan sover de över till midsommardagen

önskar dig en fin midsommarhelg

bamsekramar

2011-06-22 @ 23:14:43
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Oj så vackra bilder du visar,ja löjtnantshjärta är så fiin,o dillpion bara hört talas om...Jättefina blommor har du!

Jo jag ska jobba i helgen så nu ska jag planera vad min man o jag ska äta o så på lördag när jag kommer hit till stua igen...Trevlig midsommar nu då gumman...

Gunilla ♥

2011-06-23 @ 10:22:01
Postat av: Mamma C

Många vackra blomster på dina bilder. I morgon blir det sill med mammsen och pappsen. Sedan blir det grilla på kvällen med bror min.

Ha en fin och bra midsommar.

Kram Mamma C

2011-06-23 @ 21:53:11
URL: http://hallonoblabar.blogspot.com
Postat av: carina

Du har inte bara många sorters blommor...dessutom vet du vad de heter...himlar vad bra gjort:)

Ha en bra midsommar!!

Kramar/Carina

2011-06-23 @ 23:47:58
URL: http://lillavran.blogg.se/
Postat av: Petra

Vilka härliga bilder du bjuder på! Idag blir det midsommarfirande med släkt och vänner, med sill och potatis, jordgubbar och grill! =)

Önskar dig en fin midsommar!

Kram

Petra

2011-06-24 @ 08:30:39
URL: http://torpliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0