Nyfiken i en strut


öppnar man så rinner det ut...
Mamma ut, säger mina döttrar?!

Senast var det Sandran som hade glömt en påse hemma på vårat köksbord med julklappar i.
Hon trodde hon skulle hinna tillbaka innan vi hann hem igen,
men så vart inte fallet.
Utan Peppson och jag kom hem först (tidigare än beräknat) och jag drog in för att börja med maten.
Plockade av köksbordet posten som kommit medans vi var borta och påsen som sagt.
Såklart kikade jag ner vad som fanns där och det var mycket smått och gott...
Ställde den sedan på pallen och tyckte Sandran gjort riktiga fynd medans vi var borta.
Jag kunde ju inte ana att hon ställt en påse med julklappar till oss,
hemma hos oss och inte hemma hos sig själv.

När hon kom hem till oss frågade hon om jag tittat i påsen?
Ja, jo det var bara att erkänna...
Sandran säger då: Jag tänker inte gebort julklappar du redan sett och ger mig denna.



Vilket visar sig vara en jätte god lakrits sås att ha på glassen,
mums.

Sedan berättar hon om några andra saker i påsen,
men nämner inget om halsbandet jag såg,
så jag frågar vem som ska få det?
Sandran ser aningen spänd ut och säger:
-Ja du kan ta det också nu då eftersom du redan sett det,
hur väl gick du igenom påsen igentligen?
För väl antar jag...



Tack snälla Sandran för de fina alldeles för tidiga julklapparna!
Jag bär (och äter) den stolt. 

Det är dess värre inte första gången jag hittat saker som är till mig innan jag ska ha dom...
En tvål Tesa köpt till mig på en klassresa luktade jag mig till i den ouppackade resväskan på hennes rum.
Jag hann bara komma upp på övervåningen för att känna den goa och för mig nya lukten,
sedan var det bara att gå dit näsan pekade...
Fast den tvålen fick mormor i julklapp istället ;)
Sån tur hon hade!

Är det bara jag som är "sån",
eller har nån av er gjort nåt liknande?



Sandran påväg till stans första rockabillyklubb och Tesa då hon gick ut nian.

Ha en fin Söndag,

kram Sussi


Kommentarer
Postat av: A House With A View

Haha, jaaaa du, ibland lönar det sig att vara nyfiken i en strut :))) Kul inlägg :)) Jättefina presenter!!!!



Stoooooooooooooor kraaaaaaaaam aka

2011-10-23 @ 11:13:51
URL: http://[email protected]
Postat av: Bibbi

Ha ha! Inte alla som får julklappar i oktober:-) Betyder det att du får paket två gånger nu...? ;-)

Själv har man ju råkat se det barna köpt i

bland när de var yngre. Men än har de inte lämnat paketpåsen hemma på bordet åt mig;-P

Sitter och nu och njuter av fåglarna utanför mitt köksfönster. Underbar underhållning:-) Dessa hundralappar i månaden till maten är det absolut värt.

Hoppas du har en skön söndag!

Stor kram

2011-10-23 @ 11:51:31
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/
Postat av: annika

Hi...hi...det var kul! jag skulle då gömma påsen ordentligt för dottern är så lik mig så hon skulle kunna snoka upp den.



Kram

annika

2011-10-23 @ 13:09:12
URL: http://annika-dittenochdatten.blogspot.se
Postat av: annika

Åååå...så skulle jag säga att Lakritssåsen verkar mumsig och smycket är vackert...lite Kalavala...



annika

2011-10-23 @ 13:10:14
URL: http://annika-dittenochdatten.blogspot.se
Postat av: Helen

Aha, det blev ju rena rama "lilla julafton" för dig!! Vilka fina presenter, tur att du inte behövde vänta ända till den 24:e december...

Jag kan inte riktigt erinra mig att jag har hittat klappar, så där, men när barnen var mindre var de ju experter på att själva berätta vad de hade köpt eller gjort till mamma eller pappa i julklapp...så charmigt, eller hur? :-) Så fina dina döttrar är!

Kram!

2011-10-23 @ 17:21:12
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: ansepanse

hahaha - nej, riktig sådan är jag inte :)

Sv: jo ljus i Alingsås har varit i ganska många år nu

kramar

2011-10-23 @ 18:04:26
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Mamma C

Tänka sig att få sina julklappar redan i oktober ;-) Det var fina saker du fick, men det har aldrig hänt mig vad jag kommer ihåg.

Kram Mamma C

2011-10-23 @ 18:41:42
Postat av: Gunilla

Hihihihi,va rolig du är gumman! Haha nja jag ska väl erkänna att det hänt å nån gång för mej oxå! Men så kul att få dubelt upp eller hur! Ha det gott Kramis Gunilla

2011-10-23 @ 18:53:57
Postat av: Maria

Jag har nog inte råkat ut för något sånt . Men hade det legat en påse mitt framför mig så nog hade jag säkert snokat i den .

Fina julklappar !

Fina döttrar . Så där rockabilly-klädd var många på festen jag var på förra helgen .

Kram ♥

2011-10-23 @ 20:46:20
URL: http://mariaikos.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag har nog inte råkat ut för något sånt . Men hade det legat en påse mitt framför mig så nog hade jag säkert snokat i den .

Fina julklappar !

Fina döttrar . Så där rockabilly-klädd var många på festen jag var på förra helgen .

Kram ♥

2011-10-23 @ 20:46:57
URL: http://mariaikos.blogspot.com
Postat av: strömma

Synd på den goa tvålen att du inte fick den :-).

Jag har nog ibland hittat ett och annat i skolväskor som skulle bli presenter till mig. Men oftast har det varit så att dom inte kunnat hålla tysta själva om vad dom ska ge i present eller julklapp.



Ja, du anade rätt och vi alla är så olika om vad som passar oss :-). Vi får försöka klura ut nåt om hur du vill prova produkterna. Kanske jag kommer bortöver dig nåt framöver eller om du kikar in på min hemsida.



Önskar dig en fin början av veckan

2011-10-23 @ 23:44:56
URL: http://lojrom-vittvin.blogspot.com/
Postat av: Theres Engberg

Jadu mamma, du kan inte hålla händerna i styr kan du? :)

2011-10-24 @ 22:25:56
URL: http://theresengbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0