Tack Gunilla

för den fina awarden jag fick av dig med motiveringen:

GARDENHOUSE hos Sussie vill jag ge en Award,hon ger mej ett lugn,
hon har såå otroligt vackra blommor och trädgård som hon visar med glädje!
Trevliga berättelser delar hon med sej också.

Vad säger man om det?
Är det verkligen mig och min blogg hon menar?!
Tusen tack för dessa rara ord, de värmer så gott!




Jag ska svara på 5 frågor och ge den vidare till 5 bloggar med mindre än 100 följare.


1. VARFÖR BÖRJADE DU ATT BLOGGA?

Ja det hela började med att en arbetskamrat hade startat sin blogg,
och hon gjorde mig sugen.
Så hem till dottern och bad om hjälp...hon trodde inte sina öron!
Den mest teknikfientliga i familjen skulle ha en egen blogg.
Hon hjälpte mig igång (trodde aldrig jag skulle hålla på särskilt länge) och på den vägen är det.



2. Vilka bloggar följer du?

Jag följer alla möjliga bloggar som jag tycker skriver om intressanta saker,
där man får inspiration, tips, ideér och svar.
Man kan lära sig så mycket!



3.Favoritfärger?

Svart,
 är en färg som jag oftast faller för!
Dock har jag som äldre börjat med mycket ljusa neutrala färger mot i min ungdom.



4.Favoritfilm?

En film om tåg (svensk komedi).
Mest för alla tokroliga minnen och alla gånger jag sett den.
Och att jag första gången inte alls ville se den...

               5. Vilket land /länder drömmer du om att besöka o varför?

USA, vi hann inte bli klar där i våras på vår tripp.
Azorerna (hann jag inte heller klart då jag var där), Madeira för miljön blommorna och de varma vattenfallen.
Norge med sina äppeldalar, fjordar och dess vackra miljö (vill fortsätta där vi slutade i sommras).
Island, Holland, Irland, Österike...listan kan göras lång.
Men det är miljön och hur landet ser ut som jag vill uppleva,
diggar inte att bara sola och vara på stranden. 


De fem bloggarna jag ska skicka vidare till är...

Maria i Kos
http://mariaikos.blogspot.com/
En ny bekantskap som bor längre norrut än jag,
som skriver en blogg som intresserar mig och jag gärna vill veta mer om...
 Det är  så spännande att läsa om trädgårdar uppåt i landet.

Engelssons egendomligheter
http://engelsson.blogg.se/
Ännu en ny spännande bekantskap...
Som skriver om livet i stort och smått på ett varmt sätt,
med fina bild inslag från naturen.

Carina
http://lillavran.blogg.se/
Det är min goa arbetskamrat som en gång fick mig att börja blogga!
Som är så händig och duktig på allt vad pyssel, sömnad, bak osv heter.
Som är så snäll och rar, överaskar, lyssnar och alltid finns där!

Ingela
http://mosterstradgard.blogspot.com/
En underbar trädgårdsblogg som jag länge följt,
 med så bra tips och svar,
vackra bilder och ting.
Jag blir så glad här!

Jill fyra rum och kök
http://fyrarumochkok.blogspot.com/
En så fin inredningsblogg, med vackra bilder, text och inspiration.
Jag kikar in och njuter av allt som bjuds,
 det har jag gjort länge...
Och kommer att fortsätta med!

Nu har jag valt fem bloggar,
fast alla bloggar jag följer och skriver på intresserar mig,
fast er får jag ta en annangång.


Tack Gunilla än en gång.


Kram på er alla!

 Sussi



Kommentarer
Postat av: Jessica

Hejsan! Grattis till dig! instämmer helt i Gunillas motivering :) och visst är det skoj det här lilla nöjet vi har med våra bloggar om ditt o datt :) Må så gott! kramiz Jessica

2011-09-13 @ 22:08:57
URL: http://www.anglarums.blogspot.com
Postat av: Gunilla

♥ Vassego vännen ♥ Tack för att du antog den...Kramis Gunilla

2011-09-14 @ 08:19:58
Postat av: ansepanse

visst är du värd den awarden :) GRATTIS

bamsekramar

2011-09-14 @ 10:56:20
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Jill

Ja visst kan listan på länder man vill besöka göras lång. Norge har jag ju testat ingående...men många andra länder finns fortfarande. Island bland annat, och...ja en hel drös. :-)



Stort tack för att du tänkte på mig och för dina fina ord. Så glad jag blir!



Hoppas du har haft en riktigt fin onsdag!

2011-09-14 @ 19:55:04
URL: http://fyrarumochkok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0